Sponsoreret Dato: 23. marts 2023
SEO: 5 gode råd til den nye virksomhed
Det har sjældent været så nemt at starte en virksomhed, som det er i dag. Og så længe du er i besiddelse af basale WordPress-kompetencer, burde det også være ganske overskueligt for dig at opsætte din egen hjemmeside. I denne forbindelse er det dog også essentielt, at du tænker søgemaskineoptimering ind i opstartsfasen.
Er du i tvivl om, hvor du skal sætte ind i forhold til optimeringen af din virksomhed og den dertilhørende hjemmeside? Så læs med nedenfor.
Hav styr på hjemmesiden
I vores tid findes der flere virksomheder online, end du nogensinde kan lære at tælle til. Derfor er det altafgørende for din virksomheds overlevelse, at den skiller sig ud, og at den har en hjemmeside, der er nem at navigere. Potentielle kunder vil hurtigt vælge dig fra til fordel for konkurrenterne, hvis din hjemmeside ikke er brugervenlig.
Når du lancerer din første hjemmeside, kan det derfor være en god idé, at du søger feedback hos dine venner og bekendte og hurtigt får fikset de problemer, der måtte være.
Brug tid på dit indhold
Ligesom selve virksomhedens hjemmesideopsætning er vigtig, er det også vigtigt, at sidens indhold er fejlfrit skruet sammen. Brug god tid på at korrekturlæse. Og sørg for, at det fremgår helt tydeligt, hvem du er, og hvad din virksomhed kan tilbyde.
Brug linkbuilding
Ekstern og intern linkbuilding udgør også en væsentlig del af enhver form for søgemaskineoptimering. Med linkbuilding kan du nemlig hjælpe eventuelle besøgende med hurtigt at finde frem til din sides væsentligste indhold. Og der findes masser af online guides til, hvordan du får mest muligt ud af din linkbuilding.
Prøv forskellige ting af
Alle virksomheder er forskellige. Og hvad der virker for den ene, virker ikke nødvendigvis for den anden. I løbet af opstartsfasen er det derfor en god idé, at du prøver flere forskellige søgeord af for at finde ud af, hvad der virker bedst for dig.
Hyr et eksternt SEO-bureau
Ser du ikke de resultater, du gerne vil se? Så kan du overveje at hyre et eksternt SEO-bureau til at stå for din virksomheds søgemaskineoptimering.